KINESIOTAPING, KINESIOTAPE, EMBENAT NEUROMUSCULAR…QUÈ ÉS AIXÒ?

Tots haureu vist a esportistes amb unes “tires de colors” enganxades a diferents parts del cos, però què són? Per què serveixen?

Què és?

El kinesiotaping o anomenat també kinesiotape o embenat neuromuscular és un tipus d’embenat funcional utilitzar bàsicament per reduir el dolor muscular. Tot i que també té altres funcions, com per exemple reduir el dolor menstrual, reduir edemes linfàtics,  ruptures fibril·lars…

Ho pot utilitzar tothom o només esportistes?

L’embenat neuromuscular el pot utilitzar tothom sempre i quan sigui aplicat per un professional que hagi valorat prèviament la lesió, conegui la tècnica i sàpiga els seus avantatges però també les seves contraindicacions: ferides, al·lèrgies o hipersensibilitat cutània, malalties o trastorns de la pell (cremades, dermatitis, psoriasis, èczemes…), tumors, trombosis i edemes, diabetis i embaràs (evitar qualsevol embenat que afecti a l’úter o a l’eix hipòsi-hipotàlam-ovàric).

Quins són els beneficis del kinesiotape?

• Alleugeriment del dolor: efecte analgèsic sobre el pacient perquè disminueix la pressió dels receptors sensorials.
  • Mobilitat: ajuda a una major mobilitat després d’una lesió, ja que millora la resposta neuro-mecànica.
  • Disminució de la inflamació i hematoma: es produeix una acceleració del drenatge local on són aplicats, com la circulació sanguínia i l’eliminació de líquids, que ajuda a reduir la inflamació i l’hematoma.
  • No limitació de la mobilitat: permet realitzar entrenaments funcionals per a una correcta recuperació.
  • Estimulació de músculs: ajuda als músculs en la capacitat de contraure’s; així alleuja el dolor o la fatiga i evita possibles rampes.
  • Problemes posturals: estimula els receptors que permeten al pacient tenir més consciència corporal i dels seus possibles desequilibris.
  • Altres: ràpid, de fàcil aplicació i resistent a l’aigua. No conté làtex.